top of page

Markedsføringstrender i 2024

Vi er i begynnelsen av 2024 og det er allerede tydelig at markedsføringslandskapet fortsetter å utvikle seg i et raskt tempo. Med rask utvikling og stadige endringer, er det viktig for bedrifter å holde seg oppdatert på de nyeste trendene for å nå sine målgrupper. Her får du noen markedsføringstrender for 2024!


Markedsføringstrender i 2024

Personlig tilpasning

I 2024 vil ikke personlig tilpasning bare være en fordel, men en nødvendighet. En studie av Epsilon viser til at 80% av forbrukere er mer tilbøyelige for å kjøpe fra et merke som tilbyr personlige opplevelser (Epsilon.com). Med teknologier som AI og maksinlæring, kan bedrifter skape unike kundeopplevelser ved å tilpasse innhold, anbefalinger og markedsføringskampanjer til den enkelte bruker. Dette fører til økt engasjement og lojalitet. Dette er ikke bare smart markedsføring, men også markedsføring med et personlig preg.



grafisk fremvisning av statestikk for markedsføringstrender


Omnichannel: en sømløs reise

Omnichannel-markedsføring handler om å skape en sømløs opplevelse for kundene dine, uansett hvor de engasjerer seg med merkevaren din. Enten om det er på sosiale medier, via e-post, i nettbutikk eller fysisk butikk, er målet å gi en konsekvent og sammenhengende merkevareopplevelse.

 

Big Data: forstå dine kunder bedre

Data er som gull i 2024. Ved å samle og analysere data, kan du få dypere innsikt i kundenes atferd og preferanser. Dette er ikke en hemmelighet, men det er viktig å presisere at det enda er en trend i 2024. Big Data er nøkkelen til å forutsi trender, tilpasse strategier og ta smartere beslutninger.

 

Bærekraft og etikk: mer enn bare ord

I en verden hvor forbrukere verdsetter ansvarlighet og engasjement, er bærekraft og etikk ikke bare fine ord, men grunnlaget for merkevaren din. Vær transparent om bærekrafts praksiser og vis at du bryr deg – det vil kundene dine sette pris på.


Video og live streaming: fang oppmerksomhet

Videoinnhold fortsetter å være populært, og live streaming gir en unik måte å engasjere seg med publikum på. Det er ekte, det er nå, og det er en fin måte å bygge en sterk relasjon med følgerne dine.

 

Stemmesøk og visuell søk: fremtidens søke-trender

Gjennom Siri, Google Home og Alexa blir stemmesøk stadig mer vanlig, og i 2024 er det viktig å være forberedt. Samtidig er visuell søketeknologi i vekst. Visuell søketeknologi er verktøy som gjør det mulig å foreta søk basert på bilder man tar, for eksempel Google sitt Lens-verktøy. Dette åpner opp nye muligheter for hvordan forbrukere finner informasjon, tjenester og produkter


2024 er et år fullt av muligheter for de som er klare til å omfavne nye trender og teknologier. Vær modig, vær nyskapende, og mest av alt, vær klar til å møte kunder der de er. Med disse trendene i verktøykassen, er du godt på vei til å skape en markedsføringsstrategi som er effektiv, og resonnerer med publikummer ditt på et dypere nivå.

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page